Doe mee

Wil je meepraten over een groener en socialer Overbetuwe? Heb je ideeen om de gemeente fietsvriendelijker te maken? Wil je er samen met ons voor zorgen dat de gemeente in 2030 klimaatneutraal is? Heb je goede oplossingen om de zorg dichter bij de mensen te krijgen? Wil je ervoor zorgen dat mensen met een uitkering op een voor hen nuttige manier iets voor de samenleving kunnen doen zonder dat ze met het woord 'tegenprestatie' om de oren worden geslagen? Dan is deelnemen aan GroenLinks Overbetuwe echt iets voor jou!

Als je er dicht bovenop wilt zitten en mee wilt bepalen wat onze inbreng is in de voorrondes en de raadsvergaderingen, dan is de fractie echt iets voor jou. Je kunt dan deelnemen aan de tweewekelijkse fractievergaderingen. Hier bespreken we hoe wij denken over de voorstellen die het gemeentebestuur (Burgemeester en Wethouders) aan de gemeenteraad doet en hoe wij daarnaast onze ideeen kunnen lanceren om de gemeente groener en socialer te maken. Als dit het helemaal voor je is kun je ook burgerlid worden: je kunt dan deelnemen aan de voorrondes, waarin alle politieke partijen hun mening geven over het beleid van de gemeente.

Ook als je het leuk vindt om mee te praten over onze ideeen maar er niet aan toe komt om eens per twee weken of elke week input te leveren kun je je ei bij ons ook op adhoc-basis kwijt: een paar keer per jaar organiseren we thema-avonden waarop we bespreken hoe wij over groene en sociale thema's denken en hoe wij deze ideeen het beste gerealiseerd kunnen krijgen. Ook zijn wij regelmatig op zoek naar mensen die ons vanuit hun expertise kunnen adviseren. Je levert dan een bijdrage aan een bepaald onderwerp en als we dit onderwerp voldoende hebben uitgediept eindigt jouw inbreng.