Doe mee

Wil je meepraten over een groener en socialer Overbetuwe? Heb je ideeen om de gemeente fietsvriendelijker te maken? Wil je er samen met ons voor zorgen dat de gemeente in 2030 klimaatneutraal is? Heb je goede oplossingen om de zorg dichter bij de mensen te krijgen? Wil je ervoor zorgen dat mensen met een uitkering op een voor hen nuttige manier iets voor de samenleving kunnen doen zonder dat ze met het woord 'tegenprestatie' om de oren worden geslagen? Dan is deelnemen aan GroenLinks Overbetuwe echt iets voor jou!

Kijk hieronder voor dingen waar je ons mee kunt helpen.

Poster achter je raam

De makkelijkste manier om ons te helpen is door een verkiezingsposter achter je raam te hangen. Zo help je GroenLinks om overal zichtbaar te zijn. We brengen de poster bij je thuis, of je kan hem ophalen bij een van onze evenementen. Daarna hoef je hem alleen nog op te hangen!

Flyeren op station

Om het allerlaatste zetje te geven gaan we op 18 en 19 maart, de laatste twee dagen voor de verkiezingen, flyeren op station Elst en bij veel belangstelling ook op Zetten-Andelst. Ben je een vroege vogel? Dan is de ochtendshift iets voor jou. Van 7 uur tot 9 uur ’s morgens ga je flyers uitdelen aan iedereen die ze wil hebben. Vind je dat wel erg vroeg? We zoeken ook mensen die in de avondspits, van 5 tot 7 ‘s middags, op het station willen staan. We zorgen er altijd voor dat je met meerdere mensen staat, zodat het ook gezellig is als er even weinig reizigers zijn.

Huis-aan-huizen: mee langs de deuren

Huis-aan-huizen is een ontzettend gezellige activiteit! Je wordt gekoppeld aan een vrijwilliger die al vaker langs de deuren is gegaan en gaat samen aanbellen. Daarna volgen meestal leuke gesprekken met bewoners. Met de huis-aan-huis acties maak je mensen er bewust van dat er verkiezingen zijn, deel je het GroenLinks geluid en krijg je uit de eerste hand te horen wat er speelt in een dorp of wijk. Waardevol en leuk! Een huis-aan-huis actie vindt altijd plaats op een zaterdagmiddag, gedurende ongeveer 2,5 uur. Voor de komende verkiezingen gaan we op 23 februari en 2, 9 en 16 maart op pad.

Gastheer/-vrouw zijn voor de huis-aan-huis ploeg

Als we gaan huis-aan-huizen is het erg fijn om bij iemand thuis te verzamelen en aan het eind van de actie nog even na te praten en op te warmen. Daar zoeken we nog adressen voor. Je krijgt gemiddeld vier tot zes enthousiaste GroenLinksers over de vloer en hoort uit de eerste hand hoe onze actie is verlopen. Een huis-aan-huis actie vindt altijd plaats op een zaterdagmiddag. We verzamelen bij jou en naderhand komen we nog even bij je terug. Meestal gaat het om 2x een half uurtje. Voor de komende verkiezingen gaan we op 23 februari en 2, 9 en 16 maart op pad. Stel jij je keukentafel of bank beschikbaar?

Geld doneren

De campagne moet natuurlijk ook ergens van betaald worden en een donatie helpt ons daarbij. We zijn blij met elke euro die je kan missen.

Lid van GroenLinks Overbetuwe deskundigenteam

Heb je veel kennis over een bepaald onderwerp en mogen wij je aan de tand voelen? Geef je dan op voor het GroenLinks Overbetuwe deskundigenteam. Als ‘jouw’ onderwerp langskomt op de politieke agenda dan nodigen we je uit om je kennis te delen. Dat kan met een presentatie in de vergadering van de steunfractie, maar ook via telefoon of email. Jouw kennis helpt ons om nog beter beslagen ten ijs te komen.

Lid campagneteam

Wil je achter de schermen meewerken om een geweldige campagne op te zetten? Sluit dan aan bij het campagneteam! Samen bepalen we elke acties we gaan opzetten, regelen we vrijwilligers, zorgen we voor persberichten en nog veel meer. De vergaderingen van het campagneteam zijn in de regel op dinsdagavond, dus het is praktisch als je die avond beschikbaar bent. Hoeveel tijd je kwijt bent is afhankelijk van wat je leuk vindt om te doen en gaat natuurlijk altijd in overleg.