Nieuws van Brigitta Nijssen

Carla van Kerkhof raadslid van de week!

Ons raadslid Carla van Kerkhof is door de Nederlandse Vereniging voor Raadsleden uitgeroepen tot raadslid van de week! We zijn super trots op haar.

Het hele interview met Carla is hier te lezen.

Inloopavond duurzaamheid

Op donderdag 10 oktober was er een door de gemeente Overbetuwe georganiseerde inloopavond over duurzaamheid, met name gericht op ‘van het gas af’ gaan. Er waren diverse interessante stands met informatie te bekijken; van het klimaatakkoord via mogelijkheden voor financiering tot initiatieven die al gerealiseerd zijn in onze gemeente, er was veel te zien.

Huis-aan-huis in de Prins Hendrikstraat, Elst

Op zaterdag 7 september gingen Mickel en Brigitta langs de deuren in de Prins Hendrikstraat in Elst. Zij gingen, namens de fractie, luisteren wat er speelt in de straat en dan met name hoe men aankijkt tegen groen in de wijk en de voorgenomen kap van een aantal grote bomen.

Zwerfvuilactie in Zetten en Hemmen

Zwerfvuil prikken Zetten-Hemmen routekaart

Op vrijdag 26 oktober organiseerde het team permanente campagne van GroenLinks Overbetuwe een zwerfvuilactie in Zetten en Hemmen. Er kwamen berichten bij ons binnen dat er voornamelijk langs de Veldstraat veel zwerfvuil zou liggen, dus dat leek ons een mooie locatie voor een schoonmaakactie. We verzamelden voor de Jumbo en zijn vanaf daar via de Veldstraat naar Hemmen gewandeld en maakten zo een rondje van vier kilometer voor we weer terug in de Hoofdstraat waren.

GroenLinks Overbetuwe op Tournee in Driel

Op vrijdag 28 september was er een nieuwe editie van GroenLinks Overbetuwe op Tournee. Deze keer waren we in Driel. We werden gastvrij ontvangen in de Huiskamer, een initiatief van mensen uit de Vogelbuurt, volledig gerund door vrijwilligers. Een klein, maar goed voorbereid, groepje mensen uit Driel heeft ons daar verteld over wat er speelt in hun dorp en waar ze zich zorgen over maken.