Nieuws van Hanneke Bruinsma

Huis-aan-huis in zonnig Valburg!

Op de zonnige zaterdag 23 februari was het tijd voor de eerste ronde huis-aan-huizen voor de campagne voor de provinciale statenverkiezingen op 20 maart. Met 5 enthousiaste GroenLinksers verzamelden we in Valburg. Onder het genot van een drankje en heerlijke koeken was het tijd voor een korte voorbereiding. Vier van de 5 aanwezigen waren al eerder huis-aan-huis geweest, maar voor 1 van ons was het de eerste keer. Altijd spannend!

RTG: weg ermee!

Op 11 december werd in de raad gesproken over een brief van Provincie Gelderland over het voorontwerp inpassingsplan Railterminal Gelderland (RTG). Dit ontwerp gaat over de ontsluitingsweg, de aanpassing van de kruising met de Rijksweg Zuid en landschappelijke inpassing.

Begroting 2019: niet ambitieus genoeg

munten

Het gaat financieel goed in Overbetuwe. Dat blijkt ook weer uit de begroting van 2019 die begin november werd vastgesteld. Voor GroenLinks is het coalitieakkoord en de daaruit volgende begroting echter niet ambitieus genoeg. Er wordt te weinig werk gemaakt van de energietransitie, van het oplossen van de krapte op de woningmarkt en het verduurzamen van onze gemeente, inclusief huishoudens, instellingen en bedrijven.

Aftrap campagne verkiezingen Provinciale Staten

Hanneke en Brigitta op de markt

Op woensdag 20 maart 2019 is het tijd voor de Provinciale Staten verkiezingen. Uiteraard wil GroenLinks Gelderland daar goede resultaten boeken en dat vergt de nodige voorbereiding. Op zaterdag 27 oktober was de aftrap van de campagne. Brigitta en Hanneke gingen naar Arnhem om daarbij aanwezig te zijn.

Stemt GroenLinks nou tegen sociale huurwoningen?

Tijdens de raadsvergadering van 2 oktober 2018 kwam bij agendapunt 6 Driel, Fazantstraat-Korte Molenstraat aan de orde. In het bestemmingsplan staan 12 sociale huurappartementen, bedoeld voor urgentiehouders. En GroenLinks stemde tegen.