Nieuws van Hanno Krijgsman

GroenLinks stemt in met huisvestingsverordening

Zolang er een tekort is aan sociale huurwoningen hebben we een huisvestingsverordening nodig. Hierin staat hoe de woningcorporaties in de gemeente om moeten gaan met de toewijzing van de schaarse sociale huurwoningen. GroenLinks heeft in de gemeenteraadsvergadering van 12 november ingestemd met deze huisvestingsverordening.

Fietstocht met de burgemeester

Op een mooie zaterdag in oktober heeft de fractie van GroenLinks, in samenwerking met de Fietsersbond, onze nieuwe burgemeester Patricia Hoytink getrakteerd op een fietstocht langs mooie plekken aan de westkant van de gemeente. Tegelijkertijd hebben we ook wat punten laten zien waar de situatie voor fietsers wel wat verbetering behoeft.

GroenLinks stelt vragen over verkoop sociale huurwoningen

Overbetuwe kampt met een tekort aan sociale huurwoningen; mede daarom heeft de gemeenteraad op 6 november 2018 de motie van GroenLinks aangenomen om de bouw van sociale huurwoningen te stimuleren. Tegelijkertijd bereiken ons berichten dat er in onze gemeente nog steeds sociale huurwoningen worden verkocht. GroenLinks stelt daarom op 1 oktober tijdens het vragenuur voorafgaand aan de gemeenteraadsvergadering een aantal vragen hierover aan het college.