Nieuws van Rik van den Dam

Jaarstukken 2019

Tijdens de raadsvergadering van 30 juni stonden de Jaarstukken 2019 op de agenda. Hierin wordt teruggekeken op de financiën van 2019. Dat het de organisatie en accountant tijdens deze coronacrisis gelukt is om op tijd jaarstukken met een goedkeurende accountantsverklaring af te geven is een groot compliment waard, wat ik dan ook uitdeelde tijdens mijn inbreng.

GroenLinks Overbetuwe in coronatijd

Het zijn rare tijden. Het nieuws bestaat ongeveer uit één onderwerp en straten zijn nagenoeg leeg. De zorgsector krijgt eindelijk de waardering die ze verdient en ook beroepen als vakkenvuller, leraar, logistiek medewerker, boer en al die andere cruciale beroepen worden nu op waarde geschat. Hoe werkt dat in de politiek?

Hoe staat het met zwembad Zetten? GroenLinks stelt vragen

zwembad

Op 2 oktober 2019 is door de gemeenteraad vergaderd over het zwembad in Zetten. In die vergadering besloot de raad dat het college, in samenwerking met de gemeente Neder-Betuwe en exploitant De Drie Essen, een voorstel moest maken voor het voortbestaan van het zwembad. Dat voorstel laat voorlopig op zich wachten.

Regeren is vooruitzien

foto Rik van den Dam

Mijn inmiddels overleden opa zei het vroeger vaak “regeren is vooruitzien”. Hij had geen groter gelijk kunnen hebben; zeker als raadslid kom ik daar steeds meer achter. Over een kleine maand bespreken in we in de raad de kadernota. De kadernota is een document waarin de belangrijkste punten van het beleid en de financiële kaders voor het komende jaar worden aangegeven. Een boekje van 34 pagina’s waar we als GroenLinksers ruim een maand druk mee zijn.