Marion Bulthuis, lid van de steunfractie van GroenLinks Overbetuwe, staat te stralen met haar certificaat voor het Gelders Groen lintje 2019. Ze kwam hiervoor in aanmerking door haar werk bij de Afvalbrigade Elst én haar persoonlijke inzet voor het opruimen van zwerfvuil.

Marion ergerde zich aan de grote hoeveelheden afval op het Land van Tap. Ze vroeg hulp bij de gemeente en die verstrekt haar nu de materialen om zwerfvuil te kunnen opruimen. Minimaal eens per weer maakt Marion het Land van Tap in Elst helemaal schoon. En het werkt, vertelde ze: “Nu ik dit al een tijdje doe zie je dat er steeds minder afval wordt achtergelaten.” Inmiddels is ze ook op andere plaatsen aan de slag via de Afvalbrigade Elst; zelfs op de ochtend van de prijsuitreiking was ze nog druk aan het opruimen.

Het lintje zelf ging helaas nét aan haar voorbij maar Marion greep de nominatie aan om de Afvalbrigade Elst goed over het voetlicht te brengen en hield een mooi certificaat aan de middag over. We zijn er trots op om zo’n kanjer in ons midden te hebben!