Fractievoorzitters Thijme Hoffmann (GroenLinks) en Elbert Elbers (PvdA) wilden vooral weten hoe de leden deze samenwerking zien. De sfeer was goed en het gesprek ging vooral over hoe de samenwerking het beste vormgegeven kan worden. Een gezamenlijke lijst lijkt een logische stap vooruit en de fracties gaan vanaf deze maand ook samen vergaderen.

Wat kan je de komende tijd van ons verwachten? Eerst wordt er een ledenraadpleging georganiseerd. Er komt een bijeenkomst om de ledenraadpleging af te trappen en met elkaar te sparren over onze politieke koers. Daarna kan er online worden gestemd over de samenwerking. Voor oudere leden die wat hulp kunnen gebruiken bij het online stemmen, wordt extra ondersteuning geregeld. Binnenkort volgt er meer informatie over het hoe, wat en waar.

Na de ledenraadpleging gaan we de verdere samenwerking richting de verkiezingen starten. Denk bijvoorbeeld aan het organiseren van een algemene ledenvergadering  voor het instellen van een kandidatencommissie en een programmacommissie om het nieuwe verkiezingsprogramma te schrijven.

Tot slot: heb je vragen, opmerkingen of wil je iets met ons delen maar kon je 12 september niet aanwezig zijn? Geen zorgen, we horen graag alsnog jouw input. Stuur je ideeën naar fractie@groenlinksoverbetuwe.nl, dan nemen we het mee.

We houden je op de hoogte!